jeudi 27 janvier 2011

Hello friends! quite a long time ago now, I found this chair in Rouen . This is a simple chair, but very original  and it found her place in my home. This is I think a clever idea and Irelly would love to make an outdoor bench one day.We had some silver birch cut two years ago and I have preciously kept the wood.
It is really heavy and strong
It is a small piece of nature in the house
Yesterday afternoon, I looked into my recipes and decided to bake some scones
They are the bset with a good cup of tea!
I love these tea spoons 
Today, I think i must go back to do some painting, there is a lot to do again! have a nice day.

17 commentaires:

Gilda a dit…

Bonjour Catherine! Vous avez trouvé une chaise très spéciale, je n'avais jamais vu. Votre porcelaine sont fantastiques. J'adore votre blog un câlin
Gilda

Rosetta a dit…

Caterina,che belle le tue tazze da thè,pure il cucchiaino e sicuramente saranno buoni anche i tuoi scones.Buona giornata,Rosetta.

cockerina a dit…

Bonjour Catherine, Je viens de m'inscrire sur votre blog. Je trouve vos photos très sympa!
Dans ce blog, vous pouvez respirer une ambiance romantique, coloré et très "français" ... vu jusqu'à présent est le seul blog qui n'a pas de fioritures, de la dentelle et les fleurs! Je ne supporte pas la hype! ha ha!
J'aime aussi la musique. Félicitations, c'est un réel plaisir de lecture de vos pages!
Je vais prendre l'inspiration de certains de vos photos pour ma maison de poupée miniatures ...
merci encore!!
Caterina, votre nom même, de l'Italie.. ah ah!

It's me a dit…

May i sit in that lovely chair and eat some scones and drink a cup of tea with you today mt dear Catherine??? lovely thanks !!! love Ria....xxx...

Rita a dit…

Comme tu en accompli; j'adore ta petite chaise.

Maura @ Lilac Lane Cottage a dit…

Hello Catherine!
I'm glad you were able to take a break from your painting to bake some scones... have a cup of tea and enjoy your magazine. I love the natural look of 'twig' furniture. Years ago for $150 I could have taken a class on making willow furniture but I owned a gift shop at the time and couldn't find the time. I know I would have loved it. Your chair is WONDERFUL...I hope you get the chance to make the birch bench..birch is such a beautiful tree. Our yard was filled with them in British Columbia. Looking forward to seeing your painted room. Have a wonderful day!
Maura :)

Corinne. a dit…

Très jolie petite chaise en bois !
Tes procelaine sont magnifiques, j'adore les fleurs !
amitié
corinne

lluna a dit…

Catherine!! es una silla muy original!!! Me gusta!!!! Y me gusta tu blog!!! Saludos.
Olga.

Heather a dit…

I love the nature inspired furniture. The scones look delicious too!

Pétales de fées a dit…

Oh tes cuillères à thé sont très belles et très originales ! J'aime aussi les éléments naturels et bruts, intégrés dans le mobilier ou la maison ! Je rêverai d'un arbre qui traverserait ma chambre par exemple et dont on ne verrait que le tronc et quelques branches ou avec un plafond de verre pour admirer les feuillages dans le vent !
Bises

Trets Welt a dit…

Hallo Catherine,schon wieder hast du uns wunderschönen Sachen gezeigt.SChönes W.E.Bussi.Luciene.

Trets Welt a dit…

Hallo Catherine,schon wieder hast du uns wunderschönen Sachen gezeigt.SChönes W.E.Bussi.Luciene.

cockerina a dit…

merci de suivre mon blog! vous êtes les bienvenus, j'ai mis le lien vers votre blog, même si beaucoup d'entre nous vous savez déjà!
J'aime votre musique! Quelle est la première chanson?
Caterina

Life In a Little House a dit…

That chair is wonderful! and the Scones oh I would love to eat one of those they look delicious~ Have a Great weekend ~I enjoyed looking at all the pictures ~Love Heather

Madelief a dit…

Dear Catherine,

What a lovely chair. Someone must have spend a lot of time making it!

I wish I could take a bit out of your scones. They look really good!!

Enjoy your weekend!

Lieve groet, Madelief

Östervik9 a dit…

Hello!
Have a nice weekend
/Camilla

Bela a dit…

Dear Catherine!

I simply love this chair style! That is fabulous! That is definetely a wondeful find!
I do enjoy my visits here!
Je vous souhaite un bon week-end! Bela